Jedz ryby i dbaj o zdrowie!

Codziennie zmagamy się z wieloma sytuacjami i czynnikami, które negatywnie wpływają na nasze zdrowie i samopoczucie. Wielu z nich nie sposób wyeliminować czy nawet ograniczyć, dlatego tak ważne jest, aby stale i jeszcze bardziej świadomie dbać o kondycję naszego organizmu, wspierając go w tej trudnej walce.

Dbanie o zdrowie warto zacząć od tego, co najważniejsze, czyli od diety. To właśnie jedzenie ma dla nas ogromne znaczenie i w bardzo dużym stopniu wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. Zróżnicowane menu to najprostsza, ale też niezwykle skuteczna droga do długiego i zdrowego życia.

Dlaczego warto sięgać po ryby?

Dieta powinna być zróżnicowana i opierać się na wielu rozmaitych produktach. Jeśli nie mamy zaleceń, aby rezygnować z jakiegoś składnika, starajmy się tego nie robić. Szukajmy nowych smaków, sięgajmy też po żywność, która wcześniej nie gościła na naszym stole. Nie zapominajmy o tak wartościowych produktach, jakimi są ryby.

Ryby zdecydowanie zbyt rzadko trafiają na nasze talerze. Co więcej zwykle przygotowujemy je niemal w ten sam sposób, co sprawia, że szybko stają się nudne, a następnie zupełnie usuwamy je ze swojej diety i w najlepszym wypadku – sięgamy po nie jedynie okazjonalnie. A przecież te produkty to skarbnica wielu cennych witamin i składników odżywczych, jak np.:

  • wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które regulują ciśnienie krwi, korzystnie wpływają na układ nerwowy i wzmacniają układ odpornościowy,
  • łatwo przyswajalne białko
  • witaminy z grupy B wpływające na samopoczucie, regenerację organizmu i przeciwdziałają anemii,
  • witaminy A, D, E, które wspomagają wzrok, wzmacniają układ kostny i poprawiają kondycję skóry.

Jak przyprawiać i przyrządzać ryby?

Dla wielu osób ryby mogą wydawać się trudnym produktem spożywczym. A tymczasem wystarczy trzymać się kilku zasad związanych głównie z ich przyprawianiem i przygotowywaniem. Pamiętajmy, że ryby lubią zioła (zwłaszcza koperek, bazylię, estragon, rozmaryn lub kolendrę) oraz sól, pieprz i sok z cytryny. Już jedno z tych ziół i odrobina pozostałych przypraw są idealną mieszanką np. do śledzia, łososia, pstrąga czy dorsza. Po dodaniu do nich odrobiny masła lub oliwy możemy je grillować, smażyć lub piec w piekarniku z dodatkiem ulubionych warzyw. Ryba świetnie sprawdzi się także do przygotowania zupy rybnej lub wywaru, curry, gulaszu, a nawet farszu do pierogów czy pasty do pieczywa.

Duża różnorodność gatunków ryb i wiele sposobów ich przygotowania sprawiają, że każdy, nawet największy niejadek, może znaleźć coś dla siebie. Co więcej, ryby mogą, a nawet powinny stać się stałym elementem naszej diety, bo w ten prosty sposób włączymy do codziennego menu niezwykle wartościowe produkty, które nie tylko je urozmaicą, ale przede wszystkim dostarczą nam cennych składników odżywczych, tak ważnych dla prawidłowej pracy całego organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *